Napisano już o niej całe tomy naukowych opracowań, jednak nigdy nie wyczerpano tematu. Wpływ na to ma zapewne fakt, iż reklama wciąż się zmienia i rozwija, a wynika to z oczywistego faktu rozwoju technologii informacyjnej, mediów i komunikacji. Innymi zasadami rządzi się reklama telewizyjna, innymi ta, obecna w Internecie. Niezmiennym pozostaje jednak cel tworzenia reklamy. Jest to przecież podstawowe narzędzie marketingu, służące zwróceniu uwagi konsumentów na reklamowany produkt lub usługę. Badania wskazują, że najskuteczniejszą reklamą jest ta odwołująca się do emocji i uczuć. Kluczem do stworzenia skutecznej reklamy jest określenie odbiorcy, do którego reklama jest kierowana. Inaczej będziemy zwracać się do starszej osoby, której chcemy zaprezentować najnowszy lek na poprawę pamięci, inaczej do studenta, oferując mu nowoczesny smartfon w konkurencyjnej cenie. Bez reklamy nie byłoby marketingu, a bez marketingu nie byłoby nowoczesnej sprzedaży i konkurencji. Reklama generuje realne zyski.